پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 230132
فواد ايزدي در گفتگو با دانا:
وضعيت آمريکا بعد از شيوع کرونا بسيار بحراني است/ شکايت يک ايالت از ماسک دزدي دولت ترامپ/ نژادپرستي و داروينيسم اجتماعي در آمريکا حاکم است
تاریخ انتشار : 1399/02/09 10:43:38
نمایش : 1327
کارشناس مسائل بين الملل وضعيت آمريکا را بعد شيوع کرونا بحراني توصيف کرد و گفت: در آمريکا ميليون ها نفر تحت پوشش بيمه قرار ندارند و حتي قانون مرخصي استعلاجي هم براي بيماران وجود ندارد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، «فواد ايزدي» کارشناس مسائل آمريکا در گفت و گو با خبرنگار سياسي شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ وضعيت آمريکا را در مواجهه با شيوع ويروس کرونا بسيار بحراني خواند و اظهار داشت: بحث کمبود اقلام بهداشتي در ايالت متحده آمريکا بر کسي پوشيده نيست؛ مشکلات هم هنوز حل نشده و همه کاستي ها همچنان سر جاي خود باقي‌ست.

وي در ادامه به سيستم بهداشتي آمريکا اشاره کرد و گفت: در آمريکا ميليون ها نفر تحت پوشش بيمه قرار ندارند و حتي قانون مرخصي استعلاجي هم براي بيماران وجود ندارد.

ماسک دزدي ايالات آمريکا از هم/ در آمريکا نظريه داروينيسم حاکم است

اين کارشناس مسائل آمريکا با بيان وجود رقابت در بين ايالت هاي آمريکا براي تهيه اقلام پزشکي، خاطر نشان کرد: در کش و قوس اين رقابت، «جوزف کندي سوم» نماينده ايالت ماساچوست از دولت ترامپ بخاطر دزديدن اقلام پزشکي از ايالت ماساچوست شکايت کرده است.

ايزدي تصريح کرد: دولت فدرال به جاي اين که به ايالت ها کمک کند، مواردي را هم که خود ايالت ها به سختي تهيه کرده اند را مي دزدد.

وي در خصوص نوع برخورد دولت آمريکا با شهروندان ايالت متحده توضيح داد: نوع برخورد دولت با مردم به تفکر داروينيسم اجتماعي بر مي گردد. نظريه داروين مي گويد موجود قوي تر بايد زنده بماند و موجود ضعيف از بين مي رود.

کارشناس مسائل آمريکا در ادامه نحوه برخورد دولت ترامپ با شهروندان آمريکايي بيان داشت: در ايالت متحده آمريکا انسان هايي که به سيستم‌هاي سرمايه‌داري کمک مي‌کنند و به دلايل مختلف قوي تر هستند، براي دولت ارزشمند هستند از طرف ديگر شهرونداني که کمکي نمي کنند و براي سيستم سرمايه داري زحمت دارند در اولويت خدمات دهي نيستند.

دولت آمريکا در درمان افراد تبعيض قائل مي شود/ نژادپرستي و داروينيسم اجتماعي در آمريکا حاکم است

فواد ايزدي با بيان اينکه دولت فدرال آمريکا در درمان مردم تبعيض قائل مي شود، گفت: موارد متعددي داشتيم که فلان ايالت دستورالعمل صادر مي کند افرادي که کندي ذهن دارند در اولويت درمان نيستند. در واقع يک سري دلايل فکري و عقيدتي در آمريکا وجود دارد که سياست هاي فعلي را رغم زده است.

وي در خصوص چرايي تبعيض بين سفيد پوستان و سياه پوستان در آمريکا براي درمان بيماري کرونا، توضيح داد: نژادپرستي يا تبعيض ميان سفيد پوستان و سياه پوستان، همان داروينيسم اجتماعي است. يعني بود و نبود قشرهاي ضعيف‌تر در جامعه اهميتي ندارد و از اين جهت، مردن و نابودي شان دغدغه خاصي در آمريکا ايجاد نمي‌کند.

ايزدي با اشاره به اين که اقليت ها در آمريکا در مضيقه هستند و اموراتشان به سختي مي گذرد، گفت: نگاه نژادپرستانه در کنار داروينيسم اجتماعي نتيجه اش اين مي شود که اقليت ها بيش تر صدمه ببينند و اين اقليت ها هستند که در شرايط ضعيف‌تري هستند و در محيط هايي زندگي مي کنند که تمرکز جمعيت در آن ها بيشتر است.

کارشناس مسائل آمريکا با تاکيد بر اين که اقليت ها در آمريکا توانايي پرداخت هزينه درمان کرونا را ندارند، افزود: با توجه به نتيجه محاسبه مجله تايم، هزينه درمان کرونا در آمريکا براي شهرونداني که بيمه ندارند 34 هزار دلار است؛ شهرونداني هم که تحت پوشش بيمه هستند بايد براي درمان کرونا حداقل 2 هزار دلار از جيبشان پرداخت کنند.

وي در پايان گفت: شرايط آمريکا، شرايط بسيار بحراني است و اين مسئله بايد براي برخي ها در داخل درسي باشد که نگاهشان به آمريکا نگاه مثبتي بود.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html